12 Ağustos 2016 Cuma

VİETNAM - HOI AN

Hue'den sonra yolculuğa Vietnam'ın bir diğer güzel şehri Hoi An ile devam ettim. Hue ile Hoi An arasındaki dağ yolu gerçekten muhteşem bir manzaraya sahip. Virajlı yollarda manzarayı izlemenizi, dağ yolundaki cafelerde oturup kahvenizi içerken yöre insanı ile sohbet etmenizi tavsiye ederim. Vietnam'da genel olarak İngilizce konusunda sıkıntı yaşamanız mümkün olsa da, çat pat İngilizceleri ve en önemlisi iletişim kurma çabaları ile güzel sohbetler yapabilme ihtimaliniz oldukça yüksek.



Yol üzerindeki Da Nang şehrinden de geçtim, açıkçası Da Nang turistik olarak çok ilgi çekici bir şehir değil, tabii amacınız denize girmek değilse. Şehirde çok güzel plajların olduğu bir gerçek. Ancak benim asıl hedefim deniz olmadığı için Da Nang'da sadece Cham Müzesine gidip, hızla Hoi An'e doğru yol almayı tercih ettim. Bu müzede Hinduizm'e hızlı bir giriş yapma fırsatı bulunabiliyor. Müzede Hindu tanrıları Brahma, Siva ve Visnu heykellerini görebilirsiniz. 


Kısa Da Nang turundan sonra, sıra şirin Hoi An'de. Hoi An tam anlamıyla turistik bir şehir ve daracık sokaklarında gezmek çok keyifli. Aslında şehir nehrin kenarına kurulu 3 uzun paralel sokaktan oluşuyor. Sokaklarda bir sürü kafe ve hediyelik eşya dükkanı yan yana sıralanmış durumda. Bu küçük dükkanlara girip saatlerce zaman geçirebilirsiniz. Çok uygun fiyata alışveriş yapabilirsiniz.



Bu şehrin bence en enteresan tarafı terzileri ile ünlü olması. Şehirdeki terzilere girip katalogdan seçtiğiniz herhangi bir şeyi bir gün içerisinde diktirebiliyorsunuz. Sadece bir prova ile ceket, pantolon, gömlek, elbise ne isterseniz dikip otelinize teslim ediyorlar. Hızlarına ve profesyonelliklerine inanamadım gerçekten. Bölgenin en iyi terzisi olduğu söylendiği için ben Yaly isimli terziye gittim. Bu deneyimi yaşamak isterseniz şiddetle tavsiye ederim. Aldığım elbiseden daha güzel olan bence yaşadığım güzel deneyimdi.


Bu arada Hoi An'e özel olmamakla birlikte Vietnam'da hemen her yerde geceleri kertenkelelerle karşılaşma olasılığınız oldukça fazla. Akşam olup da ışıklar yandı mı hepsi kendilerini böcek, sinek avlamak için dışarı atıyorlar. Gittiğiniz herhangi bir restaurant, kafe ya da hatta otel odanızda duvarda ya da tavanda küçük kertekenleler görmeye alışmanız gerekiyor. Başta çok ciddi tepkiler versem de zaman içinde ben de alıştım açıkçası. Hoi An'de otel odasındaki kertenkeleyi çıkartmak için resepsiyon görevlisini aradığım ve onların bunu biraz tuhaf karşıladıkları bir gerçek tabii, ama sonuçta yardımcı oldular :) Yardımcı oldular derken, incitmeden hayvanı bir sopa yardımı ile dürtmek suretiyle dışarı çıkardılar. :)

Benim için Hoi An'i güzel yapan bir diğer deneyim ise eğlenceli Vietnam yemek kursuydu. Vietnam'da her şehirde bu tip kurslara gitmek mümkün. Ben Hoi An'de Vy's Market isimli restaurant'ın kursuna katıldım ve çok da beğendim. Kurs sabah erkenden pazar gezisi ile başlıyor. Tabi ki Hoi An'de de bir pazar yeri var ve oldukça hareketli. İlk olarak, bu pazarda gezip daha önce hiç görmediğiniz meyve, sebzeleri öğreniyorsunuz. Bunların nasıl ayıklandığını, ne tür yemeklerde kullanıldığını tek tek öğretiyorlar size. Bu arada, her yerde olduğu gibi bu pazarda da sadece kadınlar çalışıyor :)

Sonra tur restaurantta devam ediyor, burada sabah gördüğünüz tüm meyve, sebzelerin hazırlanışını görsel olarak izliyorsunuz. Aynı zamanda Vietnam'ın değişik ("weird" diye tabir etmişler) yemeklerini tatma fırsatı buluyorsunuz. Tabii deneyecek kadar cesursanız :) Ben neredeyse hepsini denedim açıkçası, aralarında çok beğendiğim de, pek beğenmediğim de oldu.


En son olarak ise kurs bölümüne geçip, bir aşçı eşliğinde güzel Vietnam yemekleri yapıyor, sonra da afiyetle onları yiyorsunuz.


Tabi ki Hoi An'de güzel yemek yemek için sizin pişirmeniz şart değil. Özellikle şiddetle önerebileceğim 3 tane restaurant var. Secret Garden, Hai Cafe ve en güzeli de Cargo Club. Ne yerseniz beğeneceğinizden şüpheniz olmasın. Yalnız bilhassa Cargo Club için rezervasyon yaptırmayı sakın unutmayın. Öneri yemekler ne olabilir; Hindistan cevizi soslu tavuk, limon otlu et/tavuk, körili karides/tavuk, yeşil sebze soteleri vs vs, gerçekten her şey güzel. Vietnam'da yiyecek bir şey bulmak o kadar kolay ki, kilo alıp döndüğümü söylemeden edemeyeceğim...



Hoi An'den sonra sıra Ho Chi Minh'de, yani meşhur Saigon'da.

Ho Chi Minh yazımı okumak için tıklayın...

Hue yazıma geri dönmek için tıklayın...

Halong Bay yazıma geri dönmek için tıklayın...

Hanoi yazıma geri dönmek için tıklayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder