12 Ağustos 2016 Cuma

VİETNAM - HUE

Hanoi'den yaklaşık 70 dakikalık Vietnam Havayolları yolculuğu ile Hue'ye varabilirsiniz, Bu güzel ve küçük şehrin tam ortasından Parfüm nehri geçiyor. Nehir adını sonbaharda bahçelerden nehre düşen çiçeklerin kokusundan alıyor ancak ben öyle bir kokuya rastlamadım :) Otel olarak ben Saigon Morin'de kaldım, oteli hemen nehir kenarındaki konumu ve merkeze yakınlığı nedeniyle rahatlıkla önerebilirim.

Parfüm nehrinin hemen kıyısında bulunan Thien Mu (Celestial Lady) Pagodası 1601 yılında yapılmış. 1963 yılında Güney Vietnam yönetimine karşı çıkan Budist rahibin kendini yaktığı savaşın unutulmaz fotoğrafında bulunan araba da (Austin) bu Pagoda'da halen duruyor. Bu Pagoda'da Budist rahip adayları küçüklükten itibaren eğitim alıyorlar. Büyüyüp rahip olmaya karar verdikten sonra da burada yaşamaya devam ediyorlar.


Vietnam'ın orta bölgesinde yer alan Hue, kuzeyden farklı olarak 2 mevsimli şehirlerden biri. Rehber bu iki mevsimi sıcak ve daha sıcak olarak ayırdı :) Ben daha sıcak olan mevsimde gittim ama yelpazem ve canım Vietnam şapkam sayesinde çok sıkıntı yaşamadım. :) Bu şapkalardan kesinlikle edinmenizi öneririm, yağmur, sıcak ne olursa olsun korunmak mümkün.

Vietnam'da birçok şehirde "cyclo"ya binme şansınız oluyor, cyclo bir kişinin önde oturduğu arkadaki bir kişinin de pedaller ile onu gezdirdiği bir tür bisiklet. Bununla ufak bir gezintiye çıkmanızı öneririm, oldukça keyifli. Ben cyclo ile Tinh Tam gölüne gittim, nilüferle dolu bu gölü görmenizi şiddetle tavsiye ederim. Bu arada zaten Vietnam'da hemen her yerde güzel nilüferleri göreceksiniz.

Hue'de en etkileyici yer İmparatorluk Sarayı, bu devasa yapı ve imparatorların yaşamları ile ilgili anlatılanlar bana Osmanlı'yı ve Topkapı Sarayı'nı hatırlattı. Gerçekten etkileyici yaşamlar, harem kavramı da bizimki ile aynı :)

Hue'ye imparatorlar izini bırakmış. Ben iki tane imparatora ait lahite gitme fırsatı buldum, biri Minh Mang'in, diğeri Khai Dinh'in lahitleri. Öyle lahit diyince basit bir şey beklemeyin, hayatımda gördüğüm en gösterişli lahitler olduğunu söyleyebilirim.

Hue'nin alışveriş ve turistik caddesi Pham Ngu Lao caddesi, buraya uğramama ihtimaliniz yok zaten. Yemek konusunda ise önereceğim iki restaurant var. Biri Trip Advisor 2014 ödülü alan Mandarin, diğeri ise Trip Advisor 2015 ödülü alan Banana Mango. İkisi de çok güzel. Vietnam'da genelde sabahları içilen (ben öğlen ve akşam içmeyi tercih ettim) Pho bo isimli çorba meşhur. Bunu içmeden Vietnam'a gitmiş sayılmazsınız zaten. Hue'de bunun Hue versiyonu olanı var, acılı sevmeyen bana bile kendini yedirmiş muhteşem bir çorba, Bun Bo Hue. Kesin deneyin. Banana Mango'da ayrıca Ginger Chili tavuk ve etli red chili lemongrass yemeği yemenizi öneririm.


Ben Hue'den karayolu ile Hoi An'e geçerek yoluma devam ediyorum...

Hoi An yazımı okumak için tıklayın...

Halong Bay yazıma geri dönmek için tıklayın...

Hanoi yazıma geri dönmek için tıklayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder